Het is nu 11 dec 2018, 20:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74321
Auteur Bericht
 Berichttitel: mijn nsu Quickly luxes
BerichtGeplaatst: 01 jan 2014, 20:56 
Bromfiets sleutelaar

beste brommer vrienden ik ben Melvin en lid sinds 31-12-13 hierbij wil ik ook even een foto plaatsen van de nsu quickly luxes die al een jaar of 15 in het bezit is van mijn vader en mij samen. deze nsu is volgens mij best wel uniek te noemen omdat deze in zijn originele toestand bevind zoals hij ergens rond 1958 bij onze plaatselijke fietsen maker Haak uit willige langerak uit de winkel kwam ! de brommer heeft op dit moment na al die jaren ( nog ) maar rond de 4300 km gereden en staat nog op zijn originele vredestein zwart wit banden met de teksten nsu quickly erop ! het enige wat we hebben moeten vervangen was het zadel dekje verder is hij onaangeroerd. de staat waarin deze brommer verkeerd is te danken omdat de brommer in een verwarmde donkere garage zo'n beetje 28 jaar heeft gestaan voordat wij hem weer tot leven wekte. dit konden we toen terug zien aan het laatste verzekerings plaatje wat erop zat. ik samen met mijn vader naar de mensen toegegaan en ik lopend met de nsu naar huis +- 2 km, eenmaal thuis heeft een buurman die toen in de motoren zat de carburateur schoongemaakt en verse benzine in de tank gedaan, en jawel na ong 28 jaar stilstaan liep de nsu weer na 1 keer rond trappen thumbup nu na alweer een jaar of 15 de nsu in bezit te hebben rijd ik zo'n 2 a 3 keer per jaar ermee om alles lekker los te houden, en bijna elk jaar neem ik hem mee met Koninginnedag bij de brommershow in Schoonhoven verder staat de nsu in het donker gestald de rest van het jaar om zijn mooie originele staat te behouden, ziet u verder de foto en oordeelt zelf maar.

gr Melvin

Bijlagen:
nsu forum.jpg
nsu forum.jpg [ 146.27 KiB | 2218 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: mijn nsu Quickly luxes
BerichtGeplaatst: 01 jan 2014, 21:38 
Bromfiets Koning

Hallo Melvin. Leuk! Weer een enthousiaste Quicklyman erbij op dit forum. Voor mij is het de eerste klassiekebrommerrestauratie geweest in de jaren 80. Bezit 'm nog steeds, ook deze wordt een paar keer per jaar 'uitgelaten'. Hiebij een recente foto van de Hollandse NSU.
Gr. Dé
Bijlage:
Quickly DD-004.jpg
Quickly DD-004.jpg [ 137.3 KiB | 2206 keer bekeken ]

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2014, 08:58 
Bromfiets sleutelaar

beste Delarue

dat is inderdaad ook een mooie Hollandse uitvoering van de Quickly Luxes, een kennis van mij heeft ook een nsu Quickly in die kleurstelling alleen dan van het model S geloof ik. en ik zie volgens mij ook nog dat u nsu ook de originele banden nog heeft ! of zijn deze vervangen.

Gr Melvin

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2014, 14:08 
Bromfiets Koning

Het zijn van die n.o.s. banden waar nog 'Hulpmotor' op staat, helaas géén Quickly. Deze banden staan juist bij dit model brommer erg mooi, vind ik.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 22:37 
Moderator

Prachtig verhaal, en een even zo mooie bromfiets. Zijn beide boven geplaatste foto's niet van een nederlands model? Het duitse model had een breed plat stuur.
Mijn vader en ik hebben er daar nog twee twee van staan. Deze moeten alleen nog een keer worden opgeknapt.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 23:22 
Bromfiets Koning

A. de Kruijf schreef:
Zijn beide boven geplaatste foto's niet van een nederlands model?

Jazeker, het chrome stuur en het gele NSU spatbordschildje zijn (het meest) bepalend. De mijne is indertijd geleverd door de fa. Filart uit Manderveen, aan een boer. Diens vrouw kreeg er toen ook één thumbup1 , alleen in de blauwe kleurstelling zoals die van gesselpuch. Deze staat (ongerestaureerd) bij mij op zolder, te wachten op betere(rijklare) dagen.
Bijlage:
NSU DD-02.jpg
NSU DD-02.jpg [ 46.69 KiB | 2136 keer bekeken ]

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74321

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]