Het is nu 19 nov 2018, 02:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74181 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012, 20:52 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 244
Die kleur is origineel. Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 11 apr 2012, 06:04 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
Goed bezig, ga zo door. thumbup
Een mooi bijkomend effect van Simson is dat onderdelen volop te koop zijn tegen redelijke prijzen. ;)

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 15 apr 2012, 07:10 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
Tot zover valt het nog niet tegen. Hoe staat het met de krukaslagerhuizen erbij ? Bij een ruwe behandeling [volle belasting bij koude motor :twisted: ] willen de lagers wel eens meelopen in hun huis. Glanzende streepjes in de lagerzitting duiden hierop, passen de lagers er nog strak in, is er niet veel aan het handje. :D
Bij het monteren van de lagers wel even verwarmen, ik hoop dat dit ook nodig was bij het demonteren. :?:
Hoe staat het eigenlijk met de vonkenmakerij ?

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 15 apr 2012, 22:26 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
2taktofiel schreef:
rondjerijder schreef:
Tot zover valt het nog niet tegen. Hoe staat het met de krukaslagerhuizen erbij ? Bij een ruwe behandeling [volle belasting bij koude motor :twisted: ] willen de lagers wel eens meelopen in hun huis. Glanzende streepjes in de lagerzitting duiden hierop, passen de lagers er nog strak in, is er niet veel aan het handje. :D
Bij het monteren van de lagers wel even verwarmen, ik hoop dat dit ook nodig was bij het demonteren. :?:
Hoe staat het eigenlijk met de vonkenmakerij ?


Krukas lager plaatsen zijn nog goed ,alleen 1 lager plaats van versnellingsbak asje heeft wat ruimte, ga deze lijmen met loctite.

En ja heb een 2e hands oventje via marktplaats gekocht (10€) , speciaal voor dit werk. thumbup

Ik begrijp het al, zoveel hulp heb jij helemaal niet nodig, jij red het wel. thumbup

En de vonken makerij moet ik nog aan beginnen, ik hoop dat de spoeltjes nog goed zijn, kabelwerk ,kontakt puntje en condensator komt geheel nieuw erin.

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012, 07:34 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
Hier is een makkelijk antwoord op, originele kleuren zul je niet meer vinden. :o
Daar er in Duitsland een levendige scene is op Simson gebied hebben ze daar al het één en ander uitgezocht, waarom zouden we het wiel weer opnieuw gaan uitvinden.
Onze Deutsche freunde grijpen terug op autokleuren, ze zoeken de kleur die het meest erbij past/komt. 001_smile
Het komt er dus een beetje op neer dat je het fijn zelf uit mag zoeken maar misschien helpt de volgende link een beetje. :idea:
http://www.simantik.de/simson-ral-farben.shtml
Ze komen aardig in de buurt maar 100% origineel is het niet. confused1 Maar wie weet dat nou in NL. sneaky2
Ze is toch maar één keer origineel. 001_tt2

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 29 apr 2012, 07:56 
Moderator

Geregistreerd: 07 nov 2008, 22:28
Berichten: 2236
Woonplaats: wuustwezel belgie
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
netjes hoor

succes verder


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 29 apr 2012, 08:11 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
Dat kon nog wel eens een heel mooi brommertje worden, al een kleurtje gevonden voor de boven kleding ?

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 03 mei 2012, 19:30 
Bromfiets sleutelaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2009, 02:44
Berichten: 97
Met een RAL kleur kun je zelfs overwegen om het te laten coaten.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 03 mei 2012, 19:49 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
punky schreef:
Met een RAL kleur kun je zelfs overwegen om het te laten coaten.


Poedercoaten bedoel je ? Hier dacht ik ook al aan maar overtuig jezelf wel even van de voor en nadelen. Poedercoaten is niet alleen maar zaligmakend hoor. Een voorbehandeling met KTL "lak" is aan te bevelen.

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opknappen simson schwalbe KR51/1 BJ 1973
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012, 08:28 
Bromfiets sleutelaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2009, 02:44
Berichten: 97
Ik heb mijn Solex laten poedercoaten. Heb ook lakken overwogen, maar ben erg te spreken over het resultaat. Vooral als het om een gebruiksbrommer gaat kan ik poedercoaten wel aanbevelen. Als je meer voor glans gaat, dan is spuiten een betere optie.

Let wel, alle oneffenheden blijf je bij poedercoaten wel zien. Dit is bij lak nog te plamuren.

Wat ook in mijn overweging heeft meegespeeld is het uitsparen van extra werk en de kosten. Poedercoaten kost een stuk minder dan lakken van onderdelen. Voor het geld van poedercoaten had ik ook mijn frame kunnen laten stralen en in de epoxyprimer kunnen laten zetten, maar dan komen de kosten nog van het strakmaken en de toplagen.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74181 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling