Het is nu 21 jun 2019, 00:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75987
Auteur Bericht
 Berichttitel: papieren sparta buddy
BerichtGeplaatst: 31 mei 2019, 12:17 
Bromfiets liefhebber

dag mensen mijn naam is serge en ben belg ik heb en sparta buddy gekocht maar er waren geen papieren bij mijn vraag is kan ik die nog bekomen zo ja hoe moet ik dat doe

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: papieren sparta buddy
BerichtGeplaatst: 01 jun 2019, 09:47 
Bromfiets professor

Je bedoelt denk ik geen kenteken ?
Dat kan tot 2006 waren bromfietsen in Nederland niet kentekenplichtig.
Toen was er alleen een verzekeringsplicht.
Mogelijk is je brommer in die tijd niet ter keuring (schouw) aangeboden om er een kenteken bij aan te vragen, er zijn nog best veel brommers die ergens staan zonder kenteken.
Ik weet niet hoe de regelgeving in belgie is , mbt het aanvragen van een kenteken , maar in Nederland kunnen we dat aanvragen door de bromfiets te laten keuren bij de Rijksdienst voor het wegverkeer.
Dit noemen ze een kentekenonderzoek, dat kost voor een brommer rond de 160 euro.
Je zult in Belgie eerst navraag kunnen doen wat ze nodig hebben om er een kenteken voor af te geven.
Kijk ook eens op www.spartabromfietsclub.nl .
daar staan de modellen en eventuele bouwjaren op de site.
Er is ook nog een register van Sparta, dat ligt bij het Coda in Apeldoorn, je kunt daar een mail naar toe sturen met jou gevens, welke sparta en het framenummer, dan kunnen ze die uit het register halen. Je weet dan de verkoopdatum van je brommer, welk motornummer en aan welke bromfietshandelaar deze destijds verkocht is.
Alle bromfietsen hadden destijds een NL B nummer, het goedkeuringsnummer van het model bromfiets. Dat kun je ook terugvinden op de site.
Met die gegevens kun je mogelijk in Belgie verder voor de aanvraag van je kenteken. succes er mee

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: papieren sparta buddy
BerichtGeplaatst: 01 jun 2019, 22:05 
Bromfiets liefhebber

danku voor u antwoord, maar ik bedoel als je de brommer moest nieuw kopen krijg je papieren bij waar framenummer, motornummer/type en goedkeuringsnummer op staan. Dit moet ik hebben als bewijs dat deze brommer niet gestolen is. Ik kan ook bij ons op het politiebureau gaan om te zien of hij niet gestolen is, dan zou ik een kopie kunnen aanvragen bij sparta als ze dat nog doen.
vriendelijke groeten,
Serge

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75987

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]