Het is nu 18 okt 2018, 00:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ Totaal aantal berichten 73871
Auteur Bericht
 Berichttitel: Introductie van de Scoopy SH50 ot. (Oud type)
BerichtGeplaatst: 02 dec 2016, 20:31 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 01 dec 2016, 09:47
Berichten: 11
Introductie van de Honda Scoopy SH 50 OT ( oud type)

De Scoopy SH50 is een fraai voorbeeld van Honda's vastberadenheid om de gehele scala voor de forensenmarkt te bedienen.
Door het vervaardigen van een brede reeks van tweewielers met kleine vermogens, konden ze deze gehele markt hiermee bereiken.

De Scoopy is gemakkelijk in het gebruik. Hij heeft: automatische transmissie, elektrische starter, automatische brandstofkraan, automatische mengsmering en een automatische shoke.

Het eenvoudige kap-ontwerp zorgt ervoor dat hij makkelijk is schoon te maken.
Tevens draagt de bekapping, in een zekere mate, bij tot bescherming van barre weersinvloeden.

De grote diameter van de wielen draagt in grote mate bij tot een rustige en stabiele rit.

De Scoopy is niet erg onderhoudsgevoelig en het is ook tevens erg gemakkelijk om er onderhoud aan te plegen en daarom ook zeer economisch in het gebruik.

De meest onderscheidende aspect van de Scoopy is dat hij als een van de weinige scooters met twee personen bereden kan worden.
Vooropgesteld natuurlijk dat de maximale belading niet wordt overschreden.

Zoals ook bij andere merken een gewoonte is, zijn er verschillende versies in omloop.
Hoewel het onderscheid hier tussen niet erg groot is, worden ze toch benoemd in de tekst of in de specificaties. Wel moet men opletten aan welke versie, onderhoud wordt geven. Dit natuurlijk voor het bestellen van eventuele onderdelen.

De verschillende versies kan worden herleid aan de typeplaatjes en deze worden hieronder weergegeven.

In Engeland zijn de volgende types geimporteerd. Hoe het in Nederland is weet ik niet.

Het type SH50-E is geïmporteerd van maart 1984 to september 1985.
Framenummers starten bij SH50-5000001, motornummers starten bij SH50E-5000001. De kleuren waren wit en rood.

Deze scoopy's zijn gebouwd in de Honda fabrieken te Aalst, in België.

Het type SH50-H is vanaf september 1985 geïmporteerd.
Framenummers starten van SH50-B2000001 .
Motornummers SH50E-52000001. In de kleuren rood en blauw.

Deze scoopy hebben kleine verschillen m.b.t. striping en hebben grijze voetenplanken.
Deze modellen werden gebouwd in de Honda fabrieken te Barcelona, Spanje.

Nd: Deze tekst is vrij vertaald door mij uit het werkplaatshandboek.

_________________
Je moet ze pakken als ze laag vliegen!


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Introductie van de Scoopy SH50 ot. (Oud type)
BerichtGeplaatst: 04 dec 2016, 14:25 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 okt 2007, 22:55
Berichten: 2842
Woonplaats: Groot-Ammers
We hebben besloten om deze topics te sluiten, dit omdat de besproken bromfiets van na 1980 is (art. 5 van onze huisregels)

_________________
Heeft u gevonden wat u zocht? Denk dan eens na over een donatie, want alleen dan kunnen we de site en het forum draaiend houden. Klik hier voor meer info.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ Totaal aantal berichten 73871

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling