Het is nu 22 aug 2019, 06:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 76599 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: JAAROVERZICHT 2013
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 13:43 
Moderator

Na het uitblijven van het jaaroverzicht van 2012 leek het me toch een goed idee om een overzicht te geven van 2013. Mede gezien de financiële situatie van de site heb ik besloten om op dit vlak geheel open kaart te spelen. Ik hoop dat iedereen weer de moeite wil nemen om het te lezen want zo krijgt iedereen een beetje inzicht in de gang van zaken rondom de site.

Doordat ik 2013 nog deels bezig ben geweest met ons huis heb ik nog niet de tijd gehad om de site aan te passen. Dit zit nog wel in de planning en ideeën genoeg, dus misschien lukt het dit jaar wel. Als eerste wil ik de moderators (Remco, Dennis, Roeland en Bart) even bedankt voor hun inzet in het afgelopen jaar!

Nieuwjaarsbijeenkomst
Voor de 2e keer organiseerde we in januari 2013 een bijeenkomt in Cabauw. Het was een gezellige middag welke zo goed is bevallen dat we het dit jaar weer organiseren. klik hier voor foto's van 2013.

Rosmalen
In januari stonden we traditie getrouw ook op de beurs in Rosmalen. Deze beurs wordt ieder jaar groter en leuker, en het is een feest om hier te mogen staan. We doen er leuke contacten op en krijgen leuke reacties. Voor een uitgebreid verslag klik hier

Bromfietsshow Schoonhoven
Een ander evenement, waar we vast aan meedoen, is de Bromfietsshow in Schoonhoven tijdens Koninginnedag welke wordt georganiseerd door het JLO museum en Oudebrommers.nl. In een paar jaar tijd is dit evenement uitgegroeid tot een evenement van formaat. De sfeer in het historische centrum van Schoonhoven is altijd leuk en de organisator (Clemens Jansen) weet er altijd iets bijzonders van te maken. Het wordt ieder jaar drukker en drukker en de prijzen worden mooier en groter. Tijdens dit evenement komen liefhebbers uit het hele land om hun trots te laten bewonderen. Veelal gaat dit gepaard met een hoop “uhhh” en “ohhhh”. Klik hier voor een verslag van 2013.

NVT Woerden
Helaas moeten we het NVT in Woerden dit jaar wegens ziekte laten schieten. Erg jammer, maar in 2014 zijn we gewoon weer van de partij!

Forum
Ondanks mijn geringe inzet is het forum toch gegroeid.
Het forum is gegroeid van ruim 2.400 leden begin 2013 naar ruim 3.000 leden op 1 januari 2014. En inmiddels zijn er ruim 52.000 berichten geplaatst.
Het aantal moderators is gelijk gebleven, met 5 vast moderators kunnen we alles in goede banen leiden. Dat we dit met zo weinig mensen kunnen doen zegt ook wat over de leden. Want deze houden de kwaliteit hoog.

De site
Aan de site is in 2013 niet veranderd.

Het aantal online reclamefolders is dit jaar blijven staan op 2.500 folders. Dit had ik graag anders gezien, aangezien ik er nog heel veel klaar heb staan om te plaatsen. Misschien kom ik daar in 2014 wel aan toe!

Onderstaand een statistieken overzicht voor het jaar 2013. (let op dat is excl. de foldersite)
42.291 mensen hebben deze site bezocht
78.037 Paginaweergaves
25.805 unieke bezoekers

Bijlage:
bezoekers_2013.jpg
bezoekers_2013.jpg [ 45.9 KiB | 4970 keer bekeken ]

Financiën
Dit jaar was financieel niet zo'n heel goed jaar. Hierbij een opsomming van in de inkomsten en uitgaven:
Dit jaar is er € 643,63 binnengekomen, van dit bedrag is in totaal € 167,50 gedoneerd door forumleden via de bankrekening, en € 167,65 gedoneerd tijdens de nieuwjaarbijeenkomst.
De andere helft zijn inkomsten door de reclame van Google onderaan het forum.

De uitgave van 2013 zijn € 1.085,00. Daarvan is iets minder dan de helft, enkel en alleen voor de website (domeinregistraties en traffic)
De andere helft hebben we o.a. uitgegeven aan:
- sponsoring van de Jumbo Langste Rij bromfietsen,
- sponsoring en deelname aan het NVT Woerden,
- huur van de toiletten bij de Bromfietsshow in Schoonhoven,
- het laten vervaardigen van 4 nieuwe spandoeken t.b.v. de beurs in Rosmalen.
- kosten t.b.v. de nieuwjaarsbijeenkomst.
- kosten t.b.v. de beurs in Rosmalen.

Samen met het saldo van 2012, maakt het dat we dit jaar een tekort hebben van € 393,06
U mag een keer raden wie daar voor op draait! :cry:

Direct gevolg is dat het laten drukken van nieuwe folders niet mogelijk is. Dat is erg jammer want de folders zijn een geliefd verzamelobject.

Donateurs
De volgende mensen hebben een donatie gedaan in 2013 per overschrijving:
Dhr. Heemskerk, Dhr. van Eck, Dhr. Brandt, Dhr. Duijvenstijn, Dhr. van Heek, Dhr. Kool, Dhr. Pessink, Dhr. Dijk, Dhr. van Hoorn, Dhr. Jonker, Dhr. van der Zwaag, Dhr. Muishout, Dhr. van Santbergen, Dhr. Aerts, Dhr. Houdijker, Dhr. Jansen, Dhr. Rijneveld, Dhr. Cooiman, Dhr. Kats, Dhr. van de Windt. (Let op mensen die in december 2012 een donatie hebben gedaan voor 2013 zijn niet in dit overzicht meegenomen, dat zal ik later nog even aanpassen)

Sponsors
Sponsors die in ruil voor een financiële bijdrage reclame willen maken op de site, zijn dit jaar allemaal afgehaakt. Gelukkig hebben we nog wel sponsors die items beschikbaar stellen voor o.a. de prijsvraag en de nieuwjaarsbijeenkomst. Daarom wil ik Kreidlerparts.nl en Bromfiets.nl ook graag extra bedanken.

En verder...
Gezien de financiële situatie zal er wat moeten gaan veranderen. Ik heb een broertje dood aan sites waar veel reclame aanwezig is, maar wellicht is dit het enige middel om het hoofd boven water te houden. Een andere manier is om de gratis registratie te schrappen, maar is echt het laatste wat ik wil.
Als we een paar goede sponsors kunnen vinden dan hoeft dit niet, maar ondanks vele inspanningen blijven deze uit.
Mocht u een donatie willen doen, dan kunt u hier de gegevens vinden.

Ondanks de financiële tegenslag, wil ik iedereen bedanken voor de steun in het afgelopen jaar. En met name wil ik de moderators bedanken voor het onderhouden en schoon houden van het forum. Door er kort op te zitten houden we een informatief forum waar iedereen wat aan heeft.

Rest mij enkel nog om iedereen een gezond en gelukkig 2014 toe te wensen met een hoop bromfietsplezier.

--

André de Kruijf

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JAAROVERZICHT 2013
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 18:42 
Bromfiets Koning

:oops: Neem mij niet kwalijk mensen, zojuist het jaaroverzicht bekeken, ben toch wel geschrokken en beetje teleurgesteld :o

We genieten met z'n allen van de prachtige site oudebrommers , die door enkele mensen beheerd wordt, allen uit de drive : het genieten van onze gezamelijke hobby !

We begrijpen toch met zijn allen dat het in beheer houden van een site en het drukken van foldermateriaal en het organiseren van diverse evenementen, geld kost !!!!!!!!

Als ik dan zie hoeveel geld er in 2013 is gedoneerd ( zegge en schrijve € 167,50 ) dan is dat toch wel verdrietig en zeker als er dan ook nog een tekort is van € 393,06 !!!!

Ik vind best dat Andre een hart onder de riem mag worden gestoken door hier met zijn allen iets aan te gaan doen !!!!!!!!!!

't Zou voor iedereen toch jammer zijn als deze site verdwijnt door een tekort aan financiële middelen.
Het gaat niet om grote bedragen mensen, als ieder forumlid maar een paar euro overmaakt ! :D :D :D

gr.Johan ;)

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 19:29 
Moderator

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
ik ben het voledig met johan eens
kom op mensen,alle beetjes helpen

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 19:33 
Bromfiets professor

Het schaamrood staat me op me gezicht :oops: ,heb meteen een donatie gedaan 8-)

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 19:48 
Bromfiets Koning

Helaas schrik ik hier niet van,het is natuurlijk heel mooi dat na een simpele aanmelding de hele site gebruikt mag worden,maar dat is op geen bijna geen andere site mogelijk.
Pas NA betaling kunnen folders worden bekeken en handleidingen gedownload worden.
Persoonlijk doet het me niet zoveel hoeveel forumleden er zijn,echter,hoe meer kijkers,hoe hoger de internetkosten toch?
Mijns inziens versnippert en vervuilt het forum,veel nieuwe leden die alleen iets willen verkopen,of 1-malig een vraag stellen.
Het laten drukken van folders lijkt mij onnodig,echt,elke oudebrommerliefhebber weet van het bestaan van deze site.
Maak er een lidmaatschap van,zo mogelijk met een automatische incasso,het geeft een vaste bron aan inkomsten.
Het werkt bij de Spartabromfietsclub,bij de Batavusbromfietsclub,bij Oud maar Sterk,en ga zo maar door.
Oke,misschien minder bezoekers,maar wel meer inhoud,en daar gaat het toch om?

Misschien ook handig om een automatisch gegeneerde mail te zenden aan alle donateurs om na een jaar de bijdrage te storten??
Ik zou toch zweren dat ik ook in 2013 had gestort..... :oops: :oops:

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 20:04 
V.I.P.

Beste brommervrienden,

Dit speelt natuurlijk al langer en ook ik vind dit erg jammer. Ik zie geen verhogingen van de inkomsten.
Er zijn volgens mij 2 opties:
**Ieder lid betaalt 2 euro bij registratie, en daarna 1 euro per kalenderjaar.
**Een goed plan om extra inkomsten te generen, zodat het forum voor iedereen gratis blijft. Wie heeft er een briljant idee?

We moeten in ieder geval voorkomen dat André er de brui aangeeft, want dan is het gedaan met oudebrommers.nl, want zoals het nu gaat is begrijpelijkerwijs niet erg motiverend. Dubbel zo knap dat André stug doorgaat. Een dik compliment waard.

Met vriendelijke groeten

Hans

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 20:22 
Bromfiets Koning

Groot respect voor André,uiteraard!!!Gratis kijken op het forum,prima!!
Verder kijken,vragen stellen,verkopen,reageren of downloaden?
Registeren,minimaal €10,- per jaar.

Kost wellicht een groot deel van de deelnemers,maar ook die weten,een hobby kost geld!!!!
En ook zij weten dat op deze site een schat aan info te vinden is.

Als het gratis moet,ga dan naar Google,en laat niet André voor de kosten opdraaien,want daar komt het nu wel op neer!

Het maakt me wel eens een beetje boos dat ik forumleden zie met 100+ vragen,veel verkoopadvertenties,en geen donatie!
Laat die naar MP of Speurders gaan!! cursing

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 22:26 
Bromfiets Koning

hansvaneck schreef:
Ieder lid betaalt 2 euro bij registratie, en daarna 1 euro per kalenderjaar.

nu 3034 leden x 1 = € 3034,00
Zo dit voldoende zou zijn; een goed plan...

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 22:35 
Moderator

Bedankt voor de ideeën en reacties, hopelijk helpt dit om e.e.a. weer op de rit te krijgen.
De brui er aan geven zal ik echter nooit, maar de kosten moeten wel echt zo dicht mogelijk bij neutraal uitkomen. En dat lijkt me geen onmogelijke opgave.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 18:03 
Bromfiets Koning

andre, complimenten voor deze openheid en dit toch wel erg profi overzicht! kosten inzake spandoeken beurs rosmalen zijn eenmalig neem ik aan?
niettemin is er een te kort en dat moet worden verandert in break even...ik ga ook eens aan het brainstormen, en wie zich natuurlijk geroepen voelt, doneer gul!

zomaar een andere vraag: wat doet de site aan "trafic" qua bandbreedte?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 76599 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]