Het is nu 19 nov 2018, 02:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74181 Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 06:35 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 244
Heb je ook een link naar die site? Ik ben zeer benieuwd naar al die type aanduidingen van die verschillende onderdelen.
Ik ga ook bekijken dat ik de compressie kan verhogen. Ook zet ik de toerenteller er weer op om te kijken hoeveel toeren hij werkelijk draait. Omdat ik bij volgas heel snel " zwevende" kleppen heb. Ik mis nogal wat power om in de 5e versnelling te komen.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 14:48 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 244
Hierbij een site die enige uitleg geeft over de onderdelen
http://www.carburateurwinkel.nl/content ... delen.html
Hier uit moet ik wel concluderen dat ik niet ongestraft de vlotter kan uitwisselen naar 7,5 gram.
Ik heb net ook een stationair sproeier 30 besteld. Misschien word dan het afstellen van de mengsel schroef ook wat minder
"zenuwachtig".


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 18:59 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2668
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Een interessante site! Er zijn vlotters met verschillende lengtes naalden, maar die kan je wisselen.
Vorige week had ik hier iemand met een NSU met een UA18S die problemen had met de afstelling in het middengebied. We hebben van alles geprobeerd, ook een enkele grammen zwaardere vlotter. Dat maakte echter geen verschil. Na lang experimenteren lag het uiteindelijk aan de gasnaald die te lang en te dik was.
Waar heb je de stat.sproeier 30 besteld, bij de carburateurwinkel hebben ze die toch niet?
Wat een gigantisch hoge prijzen trouwens bij die internetwinkel! De meeste van deze onderdelen heb ik voor de helft van de prijs of minder. Die zijn grotendeels niet origineel Dellorto.
Met groet, Ötzi

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 20:36 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 244
Die sproeier heb ik in Engeland bij Eurocarb besteld. Ik heb ook nog een nieuwe vlotter 6,5gr gevonden op marktplaats. De naald heb ik ook veranderd van D12 naar D15 . Dit maakt zeker al verschil hij loopt nu beter. Hij heeft nu al wat meer power om in de 5e te komen. Ik moet toch maar opzoek naar een D19. Of iets in de buurt. Heeft u nog een D19 naald?


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 21:43 
Bromfiets kenner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2012, 19:25
Berichten: 236
Woonplaats: Lovendegem bij Gent België
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Dit is de link naar die Italiaanse site https://www.mondoape.com/tabella-carbur ... icambi.htm

Info heb ik gevonden in manuale 20


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 05 jul 2018, 21:53 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2668
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hij krijgt dus te veel tussen 1/4 en 3/4 gas? Bij stationair en vol gas heeft de naald geen functie. Kan je het niet oplossen met een kleinere sproeier?
Ik zal eens zoeken naar een naald C19, wat is de lengte?
Gr. Ötzi

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 07:24 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 244
Chris bedankt voor de link. Staat veel op.
De sproeier is nu een 72. Ik kan een 68 proberen . Ga even kijken of ik die heb. Ik heb ook wel een C1 naald maar die is veel dikker. Wat is het verschil tussen een D en een C naald?
D15 naald is 2,5 mm dik , 52 mm lang, punt is 1,5 mm dik , afschuining is 15,3 mm lang.
Als je de tabel bekijkt komt hij bijna overeen met een D1.
http://www.carburateurwinkel.nl/drawing ... rzicht.jpg


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 20:00 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 244
Ik heb een 68 sproeier geprobeerd maar dat is het niet. Nu een 70 geplaatst nu loopt hij veel beter. Ik heb nu ook een toerenteller gemonteerd. Het probleem nu is dat hij begint te" flutteren" bij 4500 rpm . Ik denk dat ik dit probleem zelf heb veroorzaakt. Volgens mij heb ik de ontsteking afgesteld op het oude ontsteking tijdpunt en dit moet zijn tdc. Ga dit morgen bekijken en indien veranderen.
Chris flandria bedankt voor die site met dellorto carburateurs. Ik heb meerdere dellorto's liggen , kan ik mooi uitvogelen waar ze vanaf komen. Zo kom ik er achter dat ik er een heb liggen voor een Guzzi 175 lodola.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 21:58 
Bromfiets kenner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2012, 19:25
Berichten: 236
Woonplaats: Lovendegem bij Gent België
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Met een C naald gaat het niet lukken denk ik. Deze is 3mm langer dan een D naald.
Zelfs als je de C naald in de onderste stand clipt komt ze toch nog een gans stukje lager in de sproeierhouder.
Ik denk dat je dan een stuk minder benzine aanzuigt.

De beste manier om de juiste sproeier te vinden is de volgende:
Brom met warme motor volgas rijden en choke volledig opzetten.
Dan heb je 3 mogelijkheden:
1. Er is geen verandering voelbaar: juiste maat sproeier
2. Brom heeft de neiging om beter te lopen: te kleine sproeier
3. Brom gaat inhouden of 4-takten: te grote sproeier

Juiste stationaire sproeier:
1. Te groot: van 0 tot 1/4 gas reageert te motor slecht. Dit wordt beter als je de benzinekraan dicht draait.
2. Te klein: bij loslaten van de gas blijft de motor nog enige tijd in hogere toeren doordraaien, valt daarna meestal stil.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 22:26 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 244
Dan heb ik geen goede stationaire sproeier . Soms valt hij in een keer stil . Maar niet vaak. Ik heb een kleinere sproeier besteld maar dan moet ik een grotere hebben . Als het goed is heb ik nog wel een 45 liggen.
Wel duidelijk dit verhaal . Dat met die choke kon ik nog niet. Ga ik uitproberen. Zo zie je maar : nooit te oud om te leren en met elkaar weten we veel.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74181 Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling