Het is nu 17 dec 2017, 20:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 71133 Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 02 apr 2016, 22:46 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2314
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Jan v. S., ik wist niet dat je de cylinder al had laten bewerken door een 'deskundige'! Dat verandert de zaak natuurlijk.
Nu moet je dus zeker een kortere bocht monteren om je potentiële vermogen er ook uit te krijgen, zoals Dyker en René hier ook al schreven.
Wellicht moet je de demper dan ook nog wat naar voren schuiven omdat anders de bocht nog steeds wat te lang is vrees ik.
Wat is de diameter v/d bocht? Vrij dik dacht ik zo'n Minarelli-bocht, dat zal dus geen probleem zijn.
Hoe groot is de carb.? Is de compr. verh. ook verhoogd? Hoe hard loopt hij nu?
Ik rij zelf ook altijd met gedempte uitlaten (geen expansie dus) en een dikke, korte voorbocht (HMW, Tomos, Puch) en dat gaat goed. Snel dus!
Jan, ik weet zeker dat dit verhaal super goed gaat eindigen, nl met een snelle Jamathi!
Met groet, Supersport

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 05 apr 2016, 19:53 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1143
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hai JvS
Ik heb de uitlaatbocht Diagemeten deze =30 mm en de lengte = # 45cm.v/d Jamathi van ons.
Snelheid # ruim 60 Km met 14mm Carb: Dell Orto.
HMW man Jan.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 23 apr 2016, 15:02 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 feb 2009, 07:04
Berichten: 823
Woonplaats: Geldermalsen ( GLD. )
Jan, bij mij heeft de bocht ook een diameter van 30mm.
Ook de carburateur is een Del Lorto 12/14 SHA.
Met sproeier 60.
Bocht lengte is nu nog 63cm.
En deze zit maar 5cm. in de demper.
Maar dat, dat zo veel moet gaan schelen (49 of 63cm.)?.
Bij mij nu net 50km/hr. en bij jouw Jan ruim 60?.
Wat ik nu wel merkt is dat als ik mijn hand achter de demper houd, er géén uitlaat gas druk uitkomt?.
Hij poeft i.p.v. druk stoot.

Zondag, in Moergestel geweest naar de Nat. 2-taktdag, daar sprak ik Hans v. I. omdat mijn km. tellen tegen de 40km/hr. aangeeft i.p.v. 50km/hr. (ik weet het dat hij tegen de 50km/hr. loopt , want Henk v. Kessel op de Jamathi en ik met de auto er pal achter), toen hebben we zijn telleraandrijving ge-checked met de omwentellingen met die van mij.
Bij hem bij 1 band omwenteling, ging de telleraandrijving 2 keer rond, toen die van mij, maar bij die van mij bij 1band omwending ging de telleraandrijving 1 3/4 keer rond.
Dus ik mis bij één band omdraai een 1/4 omdraai van mijn aandrijving!.
En dan bij een (snelheid van 50km/hr.), kun je nagaan dat ik heel wat 1/4 omwentelingen mist bij 50km/hr.
Dat verklaar ook waarom ik maar bleef volhouden dat de Jamathi van mij maar net 40km/hr. ging.
Mijn km. aandrijving op de Jamathi is van het merk: FACOMSA en er staat een nr.17op.
Bij die van Hans stond er nr.3 op ??.
Dus nu opzoek naar een telleraandrijving van het merk: ???, met een nr. van ??, maar die bij 1 omwenteling van de het wiel de telleraandrijving 2x laat rond gaan met een steekas diameter van rond 12mm.
De volgende berekening zou kunnen kloppen: Volgens de auto moest de teller (iets meer dan 50km/hr.) aangeven i.p.v. 40km/hr. is 50x1/4(omwenteling die ik te kort komt)= 12 1/2 km/hr.
Bij de 40(die hij aangeeft)= 52 1/2 km/hr.
Dus dat verklaar waarom ik op de teller 40km/hr. ziet!.

Mvgr. J.v.Soelen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 16 mei 2016, 09:39 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 feb 2009, 07:04
Berichten: 823
Woonplaats: Geldermalsen ( GLD. )
Wie kan/en heeft er een verkoop folder van de Jamathi type 2 uit 1970?.
Die je toen kon krijgen als je langs een dealer van Jamathi ging.

Mvgr.j.v.soelen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 02 jul 2017, 20:11 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 feb 2009, 07:04
Berichten: 823
Woonplaats: Geldermalsen ( GLD. )
Na heel wat km. gereden te hebben met "mijn" Jamathi type 2 uit 1970, heb ik nog één vraag(je) aan jullie.
Standaard is hij met een carburateur van Dell orto SHA 12/14.
Wanneer ik hem nu "koud" start en ik wil hem stationair laten draaien moet ik de stationair sproeier (één slag indraaien), en dan ga ik b.v. 30km. rijden en dan is hij lekker warm moet ik de stationair sproeier weer één slag terug draaien om hem stationair te laten lopen ??????.
Wie heeft er een oplossing en/of wie weet raad ?.
Laat eens weten, want ik dacht eerst aan valse lucht (tussen spruitstuk / carburateur, alles goed ingespoten met remreiniger (dan hoor je dat gelijk)), maar dat is het niet ??????.
Mvgr. J.v.Soelen


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 78.02 KiB | 525 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017, 06:38 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 28 aug 2008, 21:13
Berichten: 1262
Woonplaats: hoofddorp
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Je stelt de stationair af als hij warm is,daarna afblijven............
Zolang hij koud is draait hij niet mooi stationair,dat hoort zo.
Je kan een iets grotere stationair sproeier monteren(als die carb er een heeft)en als die er niet in zit gewoon zo laten.
30 km rijden is wel erg lang om warm te worden,1-2 km is al genoeg

_________________
It may be a pile of shit but it's my pile of shit.
https://wrmmodela.jimdo.com/


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017, 10:12 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1143
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
jvsoelen schreef:
Na heel wat km. gereden te hebben met "mijn" Jamathi type 2 uit 1970, heb ik nog één vraag(je) aan jullie.
Standaard is hij met een carburateur van Dell orto SHA 12/14.
Wanneer ik hem nu "koud" start en ik wil hem stationair laten draaien moet ik de stationair sproeier (één slag indraaien), en dan ga ik b.v. 30km. rijden en dan is hij lekker warm moet ik de stationair sproeier weer één slag terug draaien om hem stationair te laten lopen ??????.
Wie heeft er een oplossing en/of wie weet raad ?.
Laat eens weten, want ik dacht eerst aan valse lucht (tussen spruitstuk / carburateur, alles goed ingespoten met remreiniger (dan hoor je dat gelijk)), maar dat is het niet ??????.
Mvgr. J.v.Soelen


Halo JvS terug komend op jouw Jamathi fietsbel ik zie /zag dat hij aan de verkeerde kant Re:
zit gemonteerd,deze moet Li: dan belt hij gemakkelijker nu moet je hem naar je toe bedienen
thumbup thumbup1 001_wub.........
HMWman Jan.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017, 21:00 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 feb 2009, 07:04
Berichten: 823
Woonplaats: Geldermalsen ( GLD. )
Dat komt Jan dat ik "Linkshandig" ben.
Dat is heel raar maar vraag het maar eens aan een linkshandige, dan zal hij hetzelfde antwoorden !.
Maar terug komend op mijn vraag over de bellenkop !.
Heeft rene gelijk dat ze in de jaren 70, zonder bel werden geleverd?.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na heel lang zoeken: " naar een JAMATHI " uit 1970.
BerichtGeplaatst: 03 jul 2017, 21:46 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1143
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
jvsoelen schreef:
Dat komt Jan dat ik "Linkshandig" ben.
Dat is heel raar maar vraag het maar eens aan een linkshandige, dan zal hij hetzelfde antwoorden !.
Maar terug komend op mijn vraag over de bellenkop !.
Heeft rene gelijk dat ze in de jaren 70, zonder bel werden geleverd?.


Halo JvS, beter Linkshandig als Onhandig want dan moet je het weer aan een Rechtshandige
vragen.
Heeft dat óók voordeel met Linksrijden? (zoals in The UK)! Heb jij weleens in een Rechtsstuur
auto gereden?
Ik heb Div: Engelse motors gereden,zelfs een Laverda met Rechtse schakeling,dit is altijd weer
even wennen hoor,dan schakel je altijd terug ipv op !! confused1 cursing of je remt ipv over
schakkelen.

Jan de Honda/HMWman thumbup ;) :oops: ......


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 71133 Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling