Het is nu 23 okt 2017, 10:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70647
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hercules G3 (1978)
BerichtGeplaatst: 05 sep 2015, 21:11 
Bromfiets liefhebber

Aan het begin van het jaar werd er op dit forum een Hercules G3 aangeboden door tonsr.
Hoewel ik niet echt op zoek was naar een derde brommer, keek ik wel steeds vaker naar de advertentie, want ik begon het brommertje steeds leuker te vinden. Uiteindelijk toch maar contact gezocht met Ton en in februari met hem afgesproken om eens bij de brommer te gaan kijken.

Van kijken kwam al snel kopen. Omdat ik op dat moment geen mogelijkheid had om de brommer mee te nemen mocht de brommer nog wel een tijdje bij Ton blijven staan.
Uiteindelijk duurde het tot eind juni voordat ik de brommer op ging halen. Samen met Ton de brommer gedemonteerd en in de auto geladen. Omdat mijn auto niet zo groot is past er geen complete brommer in, maar in onderdelen ging het perfect.

Het plan is om de brommer niet te gaan restaureren, daar vind ik hem nog te mooi/goed voor. Maar om hem goed schoon te maken/poetsen en met nieuwe RVS bouten ed weer te monteren. Onderdelen die versleten zijn worden wel vervangen, zoals de remsegmentjes, kabels en nog wat kleine zaken.

Het Sachs 3-versnellingsblokje heb ik weggebracht om te laten reviseren, dit was naar mijn mening wel nodig, omdat de cilinder een aantal (voelbare) diepe krassen/groeven had en omdat het koppelingshuis erg veel speling vertoonde. Het blokje heb ik in Winterswijk gebracht bij Gerrit (http://oudebrommers.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=68&t=8438) en hij gaat het blokje voor mij in orde maken. thumbup

Intussen ook de benodigde onderdelen besteld en inmiddels al binnengekregen. (Ketting en tandwielen, remsegmenten, binnen/buitenkabelset, tankslotje, zijstandaard en RVS-montagemateriaal)

Het opbouwen is ook begonnen en het begint weer een klein beetje op een brommer te lijken.

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

--> Hercules G3 1978

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hercules G3 (1978)
BerichtGeplaatst: 05 sep 2015, 22:43 
Bromfiets Koning

halo niels, mooi man ,dat gaat er weer goed uitzien ,ben benieuwd naar het eind resultaat.vgr tonsr

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 sep 2015, 20:33 
Bromfiets liefhebber

Inmiddels weer een stukje verder met de Hercules.
De (kunststof) kettingkast had wat aandacht nodig, omdat het achterste montagepunt afgebroken was. Ik heb ervoor gekozen om het resterende deel van de steun weg te slijpen en een nieuwe (metalen) steun aan de kettingkast te verlijmen met 2K-lijm.

Verder wil ik gaan proberen om de achterrem wat aan te passen. Nu wordt deze door een terugtraprem bediend, maar ik wil gaan kijken of het wil lukken om een rempedaal te monteren.
De onderdelen heb ik alvast liggen, (verstelbare crank en een oud rempedaal.)
Omdat ik niet aan het frame wil gaan lassen wordt het waarschijnlijk een soort subframe die aan het frame gebout gaat worden.
Hier is denk ik wel ruimte voor, omdat het middenstandaard niet meer gemonteerd gaat worden. Hiervoor in de plaats komt een zijstandaard die aan de achterbrug gemonteerd wordt.
Helaas moet ik nog even wachten met deze aanpassing tot het blokje weer onder de brommer hangt, om te voorkomen dat er conflicten ontstaan tussen het rempedaal en het blok of de uitlaat.
Wordt vervolgd...

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

--> Hercules G3 1978

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 sep 2015, 10:17 
Bromfiets Koning

gaat er goed uitzien niels ,en dat rem pedaal wat je van plan ben,ben benieuwd hoe je dat als sup frame gaat bevestigen.vgr tonsr

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2017, 16:02 
Bromfiets liefhebber

Beste,

Ik heb reeds ook een Hercules G3 gekocht, maar er ontbreken nog enkele onderdelen (slotenset, kilometerteller kabel....) waar heb jij de jouwe gevonden? mvg Robbe

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2017, 21:06 
Bromfiets Koning

he niels het doet mij goed te zien wat er zo al is gedaan aan de hercules laat is weten hoe het er nu voor staat vgr ton.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70647

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]