Het is nu 22 nov 2017, 22:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70940 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ILO 3-bak
BerichtGeplaatst: 04 nov 2017, 10:37 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Schitterend vind ik dit Jan! Heel tof dat je er meteen mee aan de gang bent gegaan. Het blok was verder nog goed dus?
Ja ik ben ook benieuwd hoe dat hij loopt! Er zit natuurlijk een groot a.tandwiel op dus de top zal niet hoog zijn. Maar wel goed trekken op lage toeren denk ik.
Welke carb. komt er op/zat er origineel op?
Ik heb een wegbrommer met dit blok gehad maar die liep niet zo geweldig vond ik.
Groeten, Ötzi
P.s. Ik vond nog een plaatje van een heel mooi Montesa racertje. Ik zet 'm bij 'motoren tot 125cc'.

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 nov 2017, 22:38 
Bromfiets Koning

Hallo ''OTZI vanmiddag de Motesa met Electrische varia boormachine gestart,na een keer bougie droogmaken kwam hij tot leven met
Rembrake,daarna op gem:benzine proef gereden op de Indoor proefbaan/kas.
Hij trekt geweldig met 14mm Dell "Orto in 1-2 +3.Maar ik vind de compressie te hoog,krijg hem niet aangeduwd in z,n 1e versn:.
Gelukkig zit er een Décompresseur op.
Ik moest er 3 koppakkingen tussen leggen,anders raakte de HONDA zuiger de cijl:kop. Deze opende ook de inlaat, overstroompoorten en uitlaatpoort niet helemaal !! Ik ga er een all: 2 mm onderplaat voor pas maken die ik onder de cijlinder leg. Zoals bij jouw Montesa.
Ook is onze cijlinder zeer snel opgevoerd en heeft hij een uitwendige schroefdraad uitlaat poort, zie mijn afbeeldingen/foto bijlage,s.

Jan de HMWman maakt er weer een echte van ;-) ;-). Er zitten géén trappers aan/op, wel een trap as !

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 nov 2017, 17:55 
Bromfiets Koning

Tof dat je hem aan de gang hebt gehad! Ik zie hier echter geen foto's ...................................
Ik ben wel benieuwd naar die poortentiming van jullie cilinder!
Bij mijn Montesa heb ik geen alu plaatje onder de cilinder! Ik heb een orig. ILO-zuiger met L-veer.
Hierbij een foto van een snelle ILO-cilinder (niet de mijne helaas)!
Met groet, Ötzi

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 nov 2017, 21:53 
Bromfiets Koning

Halo ''Otzi ik heb de maten opgemeten van de Orginele Montesa cijlinder van JLO blok met 3 versn: voetschakeling.
Ik moest er wel een 2mm all:voetpakking voor maken +2pakk: totaal twee en halve mm +koppakking. Nu openen de poorten + inlaat
helemaal en de zuiger raakt de kop niet meer.Hij heeft nog voldoende compressie met de HONDA zuiger en trapt nu gemaakelijker aan!
De maten zijn: Cijlinder lengte totaal = 91mm Uitlaatpoort opent v/a bovenzijde 30mm,breedte 20mm.
Overstroom poorten openen v/a bovenzijde 36mm
Inlaat v/a bovenkantcijlinder 47mm
"""" v/a onderzijde cijlinder 30mm
HONDA 40mm zuiger STD.
Overstr: vensters in de zuiger tot aan pistonpen # 13mm.

14mm Dell "Orto met platte gas schuif + hoofd sproeier acht en vijftig

Hij rijdt en trekt geweldig met 13/46 A: ketting wielen.

Jan de HMWman.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 nov 2017, 16:46 
Bromfiets Koning

Fantastisch dat hij het zo goed doet Jan! Deze poortmaten komen ongeveer overeen met een standaard ILO-cylinder, hier en daar een millimetertje verschil hooguit.
Dus zoals je schreef 'zeer snel opgevoerd' is hij niet. Maar dat spreekt natuurlijk niet tegen dat hij hier heel goed mee loopt met een 14mm.
De alu. cylinder van mijn Montesa Impala 50 heeft veel grotere poorten. Ik kan 'm nu natuurlijk niet opmeten omdat de cylinder er op zit. Maar bij gelegenheid ga ik dat wel doen en hoor je het t.z.t. wel. Ik rij met 15/32 tanden.
Groeten, Ötzi

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 nov 2017, 21:46 
Bromfiets Koning

Halo Ótzi de overstroomkanalen zijn wel messcherp bewerkt en van uit het carter breder gemaakt vlgns "ULICH Poll" !!
Ik denk dat er een Grotere Dell "Orto 16mm Sport op zat,maar die was er niet bij,óók geen inlaat spruitstuk maar wel een dikke uitlaat -
bocht+/- 36mm. Inlaat kanaal en poort zijn erg breed in deze All: Montesa cijlinder.
HMWman Jan.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 nov 2017, 23:27 
Bromfiets Koning

Ulrich Poll, waar is de tijd dat we zijn boekje als de bijbel beschouwden? Vol verwachting waren we, over wat we konden bereiken met onze tweetakten!
Wat een fantastische tijd was dat!
Timing/tuning van een trialmachine is altijd gericht op goede trekkracht bij heel laag toerental. Daar zullen die poorten op gemaakt zijn; laag en breed.
Alhoewel 20mm breed voor de uitlaatpoort niet echt breed is. Bij een originele ILO-cylinder waar niets aan gedaan is meet ik 19 à 20mm.
Ja, gelukkig zijn die ILO-uitl.bochten lekker ruim. Heeft jullie trial-Montesa ook een lang inl. spruitstuk? Dat hebben de meeste trialmotoren wel.
De tuning van mijn Montesa-cylinder is ook erg gunstig voor koppel op lage toeren. Ik kan 10km/u. in 3 rijden, dan pakt hij bij vol gas geven nog goed op en accelereert hij zonder pruttelen of verzuipen. Probeer dat eens met een snelle Kreidler of een opgevoerd Italiaantje.............
Groeten, Ötzi

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 nov 2017, 18:04 
Bromfiets Koning

Ötzi schreef:
Ulrich Poll, waar is de tijd dat we zijn boekje als de bijbel beschouwden? Vol verwachting waren we, over wat we konden bereiken met onze tweetakten!
Wat een fantastische tijd was dat!
Timing/tuning van een trialmachine is altijd gericht op goede trekkracht bij heel laag toerental. Daar zullen die poorten op gemaakt zijn; laag en breed.
Alhoewel 20mm breed voor de uitlaatpoort niet echt breed is. Bij een originele ILO-cylinder waar niets aan gedaan is meet ik 19 à 20mm.
Ja, gelukkig zijn die ILO-uitl.bochten lekker ruim. Heeft jullie trial-Montesa ook een lang inl. spruitstuk? Dat hebben de meeste trialmotoren wel.
De tuning van mijn Montesa-cylinder is ook erg gunstig voor koppel op lage toeren. Ik kan 10km/u. in 3 rijden, dan pakt hij bij vol gas geven nog goed op en accelereert hij zonder pruttelen of verzuipen. Probeer dat eens met een snelle Kreidler of een opgevoerd Italiaantje.............
Groeten, Ötzi

"Otzi er zat inderdaad een lang inlaat spruitstuk op, zie foto,s. JvL.L.dam.NL

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70940 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]