Het is nu 21 nov 2018, 22:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74199
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 19 mei 2018, 21:26 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 04 jun 2017, 17:16
Berichten: 6
Hallo,

Ik wil mijn Sachs 505 (2 handversnelling) reviseren en heb daar een paar vragen over:

-Welke shimringen moet ik hebben en hoeveel? (0.10, 0.20, 0.50, 1.00?)
-Welke lagers moet ik hebben? (E15, L17, 6202 C3..?)
-Bij hoeveel mm krukasspeling moet ik de krukas vervangen?
-Is het nodig om de koppelingslager te vervangen? Voor 23 euro wil ik dat wel zeker weten.

En ik vroeg me ook nog af of je voor een 70cc of 80cc cilinder het blok moet kotteren?
Nou ik hoop dat het me allemaal gaat lukken.

Heel erg bedankt alvast!

Groeten Jesse


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 23 mei 2018, 10:48 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 28 aug 2008, 21:13
Berichten: 1309
Woonplaats: hoofddorp
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
De vragen dien je stelt kun je natuurlijk gewoon zelf beantwoorden,je moet dezelfde lagers hebben als er in zitten,shims zitten er ook in,krukas speling?...horizontaal,verticaal of het bigend?wat bedoel je?blok kotteren zal je eerst een cilinder moeten hebben en meten.Trouwens.....een 80cc op een tweebak?....met een standaard krukasje??.....

_________________
It may be a pile of shit but it's my pile of shit.
https://wrmmodela.jimdo.com/


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 23 mei 2018, 16:36 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 dec 2008, 23:25
Berichten: 1203
Woonplaats: Deurne
Lagers dienen inderdaad hetzelfde te zijn. Shims, tja, je dient de lagerspeling van het blok te meten met gemonteerde pakking, vervolgens kan je bepalen of en hoeveel je uit moet shimmen. Get speciale meetgereedschap is daarbij noodzakelijk, of een algemeen meetinstrument waarmee de meting verricht kan worden.

En die 80cc, waarom?! Wil je het reviseren onder de knie krijgen door alles binnen de kortste keren kapot te rijden ;-)

_________________
Sparta - Motorrijwielen en Motorcarriers, Bromfietsen en Rijwielen
'Berijdt Sparta-Rijwielen - Elegant en Sterk - Billijk in Prijs - bij iederen handelaar verkrijgbaar' -

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 20 jun 2018, 22:09 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 04 jun 2017, 17:16
Berichten: 6
rene schreef:
De vragen dien je stelt kun je natuurlijk gewoon zelf beantwoorden,je moet dezelfde lagers hebben als er in zitten.

Nee dat kan ik niet, want op lagers staat geen informatie. Geen idee hoe ik erachter kom wat voor lagers er nu in zitten.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 20 jun 2018, 22:15 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 28 aug 2008, 21:13
Berichten: 1309
Woonplaats: hoofddorp
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Op lagers staat een nummer en merk.
Staat er niets op dan meet je ze op

_________________
It may be a pile of shit but it's my pile of shit.
https://wrmmodela.jimdo.com/


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 21 jun 2018, 21:08 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 dec 2008, 23:25
Berichten: 1203
Woonplaats: Deurne
In een sachs is alles SKF, en op ieder SKF lager staat een nummer. Een lagerleverancier kan dat omnummeren. Overigens zijn sommige lagers heel specifiek en soms ook niet meer leverbaar in originele kwaliteit. Er zijn soms reproducties, maar daarvan ken ik de kwaliteit niet.

Indien er in de bak van een 505 naaldrollen zitten, dien je die op te meten, maar eerlijkheidshalve heb ik die zelf nagenoeg nooit hoeven vervangen omdat ze nog prima voldeden.

Overigens dien je het reviseren van een sachs niet te onderschatten.

_________________
Sparta - Motorrijwielen en Motorcarriers, Bromfietsen en Rijwielen
'Berijdt Sparta-Rijwielen - Elegant en Sterk - Billijk in Prijs - bij iederen handelaar verkrijgbaar' -

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 22 jun 2018, 07:38 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 11 aug 2014, 13:04
Berichten: 796
Hier kan je alle lager`s en keringen gewoon bestellen .
Maten die op je lager staan type je in en krijg je te zien.
Of even je lager zelf op meten en in voeren. zie de link .

https://www.aandrijfshop.nl


Gr Bromfan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sachs 505 revisie
BerichtGeplaatst: 06 jul 2018, 21:49 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 26 jan 2013, 13:55
Berichten: 61
Woonplaats: Weener (BRD)
Ik zou het mooi origineel houden. Als je er perse een 70cc cilinder op wilt zetten zou ik van alles een dubbel aantal bestellen.

_________________
Soms heb je gelijkstroom, soms moet je er op wachten


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74199

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling