Het is nu 22 mei 2018, 07:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 72537 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Sparta 100 jaar 1917 - 2017
BerichtGeplaatst: 05 mei 2017, 22:01 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1172
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Ötzi schreef:
Frans, een heel bijzondere Sparta ja! Is dat die Sparta prototype van Peter Gahler uit Ospel?
Stom dat hij trappers heeft, erger ik me bij dit soort brommers altijd aan. Al weet ik natuurlijk ook wel dat het destijds verplicht was.
Hierbij nog een opmerkelijke foto van een Sparta. Hoe hard zou zo iets lopen?
Met groet, Ötzi


Hard genoeg om er niet moe op te worden zowel voor de Wind als Tegenwind want je rijdt
altijd Voordewind met zo,n ding thumbup 001_wub!!!
HMWman Jan :mrgreen:


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sparta 100 jaar 1917 - 2017
BerichtGeplaatst: 04 feb 2018, 00:00 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 01 feb 2018, 22:08
Berichten: 5
Woonplaats: Veghel
Ötzi schreef:
Frans, een heel bijzondere Sparta ja! Is dat die Sparta prototype van Peter Gahler uit Ospel?
Stom dat hij trappers heeft, erger ik me bij dit soort brommers altijd aan. Al weet ik natuurlijk ook wel dat het destijds verplicht was.
Hierbij nog een opmerkelijke foto van een Sparta. Hoe hard zou zo iets lopen?
Met groet, Ötzi


Als de Sachs 301 en spartamet specialist hier op het forum kan ik je daar wel antwoord op geven.
Zo een resonantie uitlaat heeft amper nut op een 33 cc blokje omdat je maar 1 zuigerveer hebt waar verbrandingsgassen langs lekken.
De spoelkanalen ipv spoelpoorten werken ook niet bepaald mee.

standaard met elektronische begrenzing lopen ze 24-26 km/u
met de elektronische begrenzing verwijderd 28-30 km/u

Met aangepaste zuiger of bolkop zuiger, spoelkanalen, uitlaatpoort en grotere carb is 50 km/u haalbaar voor de echte kenner van een 301 blokje
Echter zijn alle snelheden boven de 35 km/u ten strengste af te raden.
De krukas is namelijk een gedeelde kruk die aan de vliegwielzijde met maar 1 kogellager gelagerd is.
de verbinding in het midden van de kruk is een naaldlagertje.
Het fietsframe van een spartamet die je ook als normale fiets kunt gebruiken is ook niet bepaald meegevend boven de 35 Km/U.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 72537 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling