Het is nu 19 nov 2018, 02:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74181 Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: HMW: Torna sulla strada
BerichtGeplaatst: 06 apr 2017, 15:59 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
In Oostenrijk is er een schisma in de HMW-wereld opgetreden. Er was al lang een soort gevecht aan de gang tussen Reinhard Schweitzer (van het HMW museum: http://www.hmw-austria.at) en Gregor Rehrl (http://www.hmw-zweirad.at). Beiden wilden de HMW-Paus (Walter Langenhagen) voor zich winnen en inschakelen in hun grootse toekomstplannen met HMW.
Voorlopig lijkt Rehrl het te winnen, hij heeft allerlei exclusieve overeenkomsten met Walter weten te maken.
Als 'bisschop' blijf ik het natuurlijk op de voet volgen.
Met HMW-groeten, Ötzi

Bijlagen:
HMW keeps me going kl..jpg
HMW keeps me going kl..jpg [ 96.19 KiB | 2437 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 apr 2017, 20:13 
Bromfiets Koning

Vriend Dirk,
dit wordt een mooi gesprek om de aanwezige HMW freaks en Verzamelaars mede te delen a.s.HMW meeting.
Hiermee maak je HMW vrienden en liefhebbers van Het Motorisch Wonder.

Zij worden v/a 14uur verwacht voor Deelname a/d Tourtocht of Meeting bij Chris de Groot Klassiekers.NL
na afloop wacht hen een verassing in het Nw:museum "Le Grand Car Collections in Voorschoten v/a17uur

Aderes Rouwkooplaan 29-31 2251 AP Voorschoten. Eerste zijstraat Links a/d Starrenburglaan v/a
Veurseweg Stoplichten bij Alpha Romeo Dealer P. Baak.

Tot dan bij Dirk en Jan de HMW mannen.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 apr 2017, 16:46 
Bromfiets kenner

17-04-2017
Jan, (v. Leeuwen)
Je verjaardag was een feestje voor (ons) de genodigden …. De HMW brommertjes deden het weer goed maar ook de andere (hele mooie) merken deden behoorlijk mee. Wat de HMW van Dirk betreft !!!! wat zat daar pit in….hij was echt niet bij te houden….en blonk uit wat de accelaratie betreft en de snelheid … het was of je stilstond…en dat voor een twee-bak!!! Wat ik ook mooi vond was je demonstratie van de HONDA 50cc racertjes ….WAAAUWW wat een GELUID komt er uit….prachtig en niet te vergeten al het moois wat Chris de Groot heeft staan. Beide locaties van Chris zijn is een bezoek waard je zult er geen spijt van krijgen.
Jan ik wens je het aller beste . … op naar de 80ste levensjaar.
Gr. Richard

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 apr 2017, 21:25 
Bromfiets Koning

Om even terug te komen op mijn bericht hierboven over het schisma in de HMW-kerk in Oostenrijk:
Het ziet er nu naar uit dat Rehrl (http://www.hmw-zweirad.at) het pleit gewonnen heeft. Walter en Reinhard spreken niet meer met elkaar. Als Reinhard iets nodig heeft van Walter de HMW-paus moet dat van nu af (nota bene) via Rehrl gaan!
Dat doet Reinhard dus niet, hij laat de onderdelen die er niet meer zijn systematisch bijmaken (als ik die ook niet heb natuurlijk).
Dus HMW-zotten jullie zijn weer helemaal 'up to date'!
Met groet, Ötzi
P.S. Deze vreemde HMW-eend van Italiaanse origine (Cimatti) en/of Belgische origine (L'Avenir) heb ik pas gekocht voor het HMW-museum (http://www.hmw.austria.at). Sachsorette doet veel aan Saxonette denken, alhoewel ik denk dat het er volledig los van staat. Maar hoe komen ze bij zo'n naam, als er nu een Sachs-blok in zat.......
Is er iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Bijlagen:
HMW sachsorette.jpg
HMW sachsorette.jpg [ 80.42 KiB | 2375 keer bekeken ]
HMW Sachsonette.jpg
HMW Sachsonette.jpg [ 57.86 KiB | 2375 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door Ötzi op 24 apr 2017, 09:25, in totaal 2 keer bewerkt.
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 apr 2017, 22:19 
Bromfiets Koning

Richard schreef:
17-04-2017
Jan, (v. Leeuwen)
Je verjaardag was een feestje voor (ons) de genodigden …. De HMW brommertjes deden het weer goed maar ook de andere (hele mooie) merken deden behoorlijk mee. Wat de HMW van Dirk betreft !!!! wat zat daar pit in….hij was echt niet bij te houden….en blonk uit wat de accelaratie betreft en de snelheid … het was of je stilstond…en dat voor een twee-bak!!! Wat ik ook mooi vond was je demonstratie van de HONDA 50cc racertjes ….WAAAUWW wat een GELUID komt er uit….prachtig en niet te vergeten al het moois wat Chris de Groot heeft staan. Beide locaties van Chris zijn is een bezoek waard je zult er geen spijt van krijgen.
Gr. Richard

Beste Richard vrienden en HMW freaks en lezers van Oude Brommers.NL

Wordt de HMW club een Topper of flop ?
De 2e Meeting heeft nog weinig activietijd of deelname van freak,s of verzamelaars laten zien of hooren.
Jammer dat de 2 Brabanders het hebben gemist ik was echt benieuwd welke HMW,s of merken zij mee hadden gebracht met HMW motor :mrgreen: confused1
Anders hadden zij er bij gestaan en was de Meeting 100 0/0 geslaagd nu maar voor 50 o/o.
Maar we zullen Doorgaan tot dat Wij weer bovenaan staan. Het is een Wereldnaam een HMW

Jan de HMWman.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 apr 2017, 22:28 
Bromfiets Koning

Ötzi schreef:
Om even terug te komen op mijn bericht hierboven over het schisma in de HMW-kerk in Oostenrijk:
Het ziet er nu naar uit dat Rehrl (http://www.hmw-zweirad.at) het pleit gewonnen heeft. Walter en Reinhard spreken niet meer met elkaar. Als Reinhard iets nodig heeft van Walter de HMW-paus moet dat van nu af (nota bene) via Rehrl gaan!
Dat doet Reinhard dus niet, hij laat de onderdelen die er niet meer zijn systematisch bijmaken (als ik die ook niet heb natuurlijk).
Dus HMW-zotten jullie zijn weer helemaal 'to date'!
Met groet, Ötzi
P.S. Deze vreemde eend van Italiaanse origine (Cimatti) heb ik pas gekocht voor het HMW-museum. Wie kan hier iets meer over zeggen?

Is dit een Type aanduiding van Cimatti of een eigen naam ? Ik ga hem zoeken tussen de
brommers bij Chris en in de boeken 001_wub thumbup1 HMWman Jan.

Beste O"tzi, ik heb gezocht en gekeken naar Sachsonette,wij hebben wel een Cimatti staan
met het zelfde frame met een HMW 50N 2 motor er in.Op het balhoofd zit een Cimatti plaatje
maar op de tank staat Moto Cimatti Bologna. frame:no 19042 en Motor no: 534567.

De Sachsonette heeft weer een Fongers koplamphuis en Voorspatbord.

HMWman Jan.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Hier het Embleem
PF_20110115_068.JPG
PF_20110115_068.JPG [ 60.88 KiB | 2330 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Geklonken op het Frame v/d
Cimatti Sport met HMW 50N 3.

PF_20110205_085.JPG
PF_20110205_085.JPG [ 249.03 KiB | 2330 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door Jan van Leeuwen op 29 apr 2017, 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2017, 18:19 
Bromfiets Koning

Richard schreef:
17-04-2017
Jan, (v. Leeuwen)
Gr. Richard

Hallo vriend Richard wanneer zien wij jouw HMW Scooter met Kickstarter ? Dan zou hij helemaal van deze tijd zijn en ben jij een bijzondere HMW rijder !
Jij heb toch ook een geforceerde HMW blok liggen ook dit maakt hem uniek.
Voor een vlgnd: Meeting heb jij een bijzondere HMW. Suc6.
Gr.HMWman Jan.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Met dit HMW blok heb je een
Zeldzame HMW scooter.

HMW Kottingbrunn Rolf 021.jpg
HMW Kottingbrunn Rolf 021.jpg [ 52.12 KiB | 2364 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Met deze scooter krijg je heel de
Bromfiets Show in Schoonhoven a.s
Koningsdag te bekijken.

HMW%20China%20electr_.jpg
HMW%20China%20electr_.jpg [ 60.42 KiB | 2364 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2017, 19:25 
Bromfiets Koning

Voila Jan, hier heb je de twee Brabanders die 'tevergeefs' naar het HMW-treffen kwamen, tenminste dit zijn hun brommers. Wellicht was er ook nog een als nieuwe Typhoon/HMW bij maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Met groet, Ötzi

Bijlagen:
Centro Triport. Pietje kl..jpg
Centro Triport. Pietje kl..jpg [ 172.47 KiB | 2360 keer bekeken ]
HMW Adm.Sportief-kl..jpg
HMW Adm.Sportief-kl..jpg [ 115.31 KiB | 2360 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2017, 20:00 
Bromfiets Koning

Ötzi schreef:
Voila Jan, hier heb je de twee Brabanders die 'tevergeefs' naar het HMW-treffen kwamen, tenminste dit zijn hun brommers. Wellicht was er ook nog een als nieuwe Typhoon/HMW bij maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Met groet, Ötzi

Hallo "Otzi ik hoop dat de Brabanders zich zelf melden dan wil ik het probleem met hen oplossen. Waarom het is fout gegaan.
De eigenaar v/d rode Admiraal had mijn al afgemeld te komen met de HMW.
Maar we gaan gewoon door het moet een keer slagen vele HMW,s bijelkaar te zien.

Ik begrijp dat vele HMW rijders of bezitters nu Oudje,s zijn die vroeger HMW reden thumbup thumbup1 001_wub.
Kreidler en Zúndapp rijders zijn jongere rijders waarvan men er nu zoveel ziet.
Wij zijn van het Type: brommer voor Werk en Plezier en in het Weekend en Vacantie ging je
op de HMW.
Groet, HMWman Jan.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 mei 2017, 22:28 
Bromfiets Koning

Eindelijk heb ik de HMW 50N, die met de rondrit bij Jan van Leeuwen steeds vastliep en de strijd moest staken, weer goed aan het lopen!
Wat waren de oorzaken? 1. - Hij zoog valse lucht via een lekke kering achter de ontsteking. 2. - De ontsteking stond veel te vroeg: 4mm v.b.d.p. 3. - Hij kon zijn uitlaatgassen niet voldoende kwijt via dat ouderwetse dempertje.
Wat heb ik gedaan? 1. - Cylinder (had ik al gekieteld) laten uitslijpen met nieuwe zuiger. 2. - Nieuwe keerring gemonteerd. 3. - Punten en ontsteking goed afgesteld. 4. - Dikke uitlaat van een Zündapp er op gezet.
Nu loopt ie goed en snel, er zit zoveel vermogen in, dat nu de koppeling bij koude motor slipperig is.
Met groet, Ötzi

Bijlagen:
HMW 50N kl..jpg
HMW 50N kl..jpg [ 181.63 KiB | 2280 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74181 Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]